REGULAMIN SZKOLEŃ AKADEMII BIOMEDSKIN
-
DEFINICJE
- Określenia użyte w niniejszym Regulaminie i rozpoczynające się wielką literą mają następujące znaczenia:
- KLIENT – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną – zawierająca lub zamierzająca zawrzeć Umowę z Organizatorem.
- KODEKS CYWILNY – ustawa Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 1360 ze zm.).
- KONSUMENT – konsument w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu Cywilnego, to jest osoba fizyczna, dla której zawarcie Umowy z Organizatorem nie jest związane bezpośrednio z działalnością gospodarczą lub zawodową tej osoby.
- PRAWO AUTORSKIE – ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 2509).
- REGULAMIN – niniejszy regulamin Szkolenia zawierający ogólne warunki udziału w Szkoleniach, w tym prawa i obowiązki Klienta (Uczestnika) oraz Organizatora.
- STRONY, STRONA – łącznie o Kliencie i Organizatorze jako stronach Umowy.
- SZKOLENIE – szkolenie dotyczące pracy manualnej ze strukturami twarzy, jak i akupunktury kosmetycznej, którego ukończenia potwierdzone jest certyfikatem wystawianym przez Organizatora, ja również – w porządku szkolenia na instruktorów jogi twarzy – oprócz certyfikatu Organizatora, Uczestnicy otrzymują certyfikat zewnętrzny od autorki metody Danielle Collins. Działalność Organizatora nie stanowi prowadzenia szkoły, placówki, zespołu, o którym mowa w art. 182 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 900) lub innej formy wychowania przedszkolnego.
- UCZESTNIK – osoba zapisana do udziału w Szkoleniu zgodnie z Umową (to jest Klient lub inna osoba trzecia wskazana przez Klienta).
- UMOWA – umowa o udział w Szkoleniu zawierana między Klientem i Organizatorem poprzez akceptację poprzez akceptację Klienta oferty Organizatora oraz niniejszego Regulaminu.
- ORGANIZATOR – AGNIESZKA WYSZYŃSKA-PALUCH prowadząca działalność gospodarczą pod firmą BIOMEDSKIN AGNIESZKA WYSZYŃSKA-PALUCH wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, posiadająca: adres miejsca wykonywania działalności i adres do doręczeń: ul. Kluczborska 15/1 LU, 31-271 Kraków, NIP 6511519031, REGON 368272035, adres poczty elektronicznej: biuro@biomedskin.pl, numer telefonu: 502604568.
- USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 287 ze zm.).
- Określenia użyte w niniejszym Regulaminie i rozpoczynające się wielką literą mają następujące znaczenia:
-
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Przedmiotem Umowy jest udział Uczestnika w Szkoleniu na warunkach przedstawionych w niniejszym Regulaminie. Umowa o udział w Szkoleniu jest zawierana poprzez złożenie przez Klienta zamówienia/ rezerwacji w trybie opisanych w niniejszym § 2 Regulaminu.
- Aktualna lista Szkoleń dostępna jest pod adresem internetowym: https://www.biomedskin.pl/profesjonalne-kursy-masazu-twarzy/. Ramowy program każdego Szkolenia zawarty jest w jego opisie, po wyborze oferty konkretnego Szkolenia pod w/w adresem internetowym.
- Szkolenia organizowane są w przebiegających niezależnie od siebie edycjach.
- Do każdej edycji przystąpić może ograniczona liczba Uczestników. O dostępnej liczbie miejsc w ramach danej edycji Organizator informuje na stronie internetowej Organizatora w opisie danego Szkolenia.
- Przystąpienie do udziału w Szkoleniu możliwe jest po uruchomieniu przez Organizatora zapisów do danej edycji Szkolenia. Zapisy do edycji Szkolenia mogą być ograniczone czasowo, o czym informuje Organizator, wskazując początkową i końcową datę zapisów na stronie internetowej. Zapisy zostają zamknięte także przed podaną datą zakończenia zapisów w przypadku wcześniejszego wyczerpania limitu miejsc przewidzianych dla danej edycji Szkolenia.
- Standardowo zapis do każdej edycji Szkolenia przebiega w następujący sposób: zainteresowany Klient kontaktuje się z Organizatorem poprzez formularz wstępnego zgłoszenia na szkolenie dostępny pod adresem internetowym: https://www.biomedskin.pl/profesjonalne-kursy-masazu-twarzy/, poprzez portal Facebook, poprzez portal Instagram i w razie potwierdzenia przez Organizatora dostępności miejsca na Szkoleniu, dokonuje płatności za udział w szkoleniu zgodnie z instrukcją Organizatora.
- Umowa może zostać zawarta przez Klienta na rzecz osoby trzeciej, tj. w takim wypadku Uczestnikiem uprawnionym do udziału w Szkoleniu będzie osoba zapisana przez Klienta, przy czym sama Umowa wiąże dalej bezpośrednio Klienta i Organizatora. Klient obowiązany jest do zapewnienia, że posiada wszelkie wymagane prawa i zgody, aby zawrzeć skutecznie Umowę na rzecz osoby trzeciej. Nadto, Klient obowiązany jest zapoznać i związać Uczestnika warunkami Umowy, w tym niniejszego Regulaminu oraz dbać o przestrzeganie tych warunków przez Uczestnika.
- W zakresie nieuregulowanym w niniejszym Regulaminem Szkoleń zastosowanie ma regulamin sklepu internetowego Organizatora, dostępny pod adresem internetowym: https://www.biomedskin.pl/regulamin/.
-
ZASADY ORGANIZACJI SZKOLENIA
- Organizator zapewnia, że dysponuje odpowiednią wiedzą i doświadczeniem, a także zapleczem techniczno-organizacyjnym do prowadzenia Szkolenia.
- Organizator przy prowadzeniu Szkolenia może korzystać z usług podmiotów trzecich, w tym pomocników i podwykonawców (szkoleniowców), o których wyborze sam zadecyduje. Szkolenia mogą być przeprowadzane z dofinansowaniem w ramach rejestracji w Bazie Usług Rozwojowych, w przypadku takiego Szkolenia, właściwy walidator usługi z powyższej bazy wybrany przez Organizatora przeprowadza walidację (egzamin) w ramach szkolenia.
- Szkolenie prowadzone jest zgodnie z planem zajęć przewidzianym dla Szkolenia i wskazanym w opisie danego szkolenia dostępnym po przejściu do opisu konkretnego Szkolenia na stronie internetowej: https://www.biomedskin.pl/profesjonalne-kursy-masazu-twarzy/.
- Organizator dokłada starań, aby wszystkie osoby prowadzące zajęcia posiadały odpowiednią wiedzę, umiejętności i kompetencje potrzebne do zapewnienia należytej jakości Szkolenia.
- Szkolenie może być organizowane – w zależności od opisu szkolenia – stacjonarnie pod adresem: ul. Kluczborska 15/1 LU (w Instytucie New Life), 31-271 Kraków, wyjazdowo lub online. Jeżeli szkolenie organizowane jest wyjazdowo, to miejsce organizacji szkolenia zostanie podane najpóźniej na 14 dni przed planowanym terminem
- Organizator nie zapewnia transportu na miejsce szkolenia, jak również noclegu, w zależności od opisu szkolenia, Organizator może zapewniać przekąski i lunch w ramach szkolenia (zastosowanie w tym zakresie ma opis szkolenia Klient/Uczestnik jest obowiązany zapewnić sobie dojazd, nocleg we własnym zakresie.
- Uczestnik obowiązany jest do współdziałania z Organizatorem celem prawidłowego przeprowadzenia Szkolenia, w tym również przekazania Organizatorowi niezbędnych informacji, ilekroć potrzeba taka wynika z zakresu lub założeń programowych Szkolenia.
- Uczestnik obowiązany jest przekazywać Organizatorowi wyłącznie informacje prawdziwe, rzetelne i niewprowadzające w błąd, które nie będą naruszać przepisów powszechnie obowiązującego prawa, w tym praw podmiotów trzecich.
- W przypadku braku możliwości przeprowadzenia Szkolenia w ustalonym terminie z przyczyn leżących po stronie Organizatora (np. spowodowanych wypadkami losowymi, chorobą osoby prowadzącej itd.), Organizator zobowiązuje się do przeprowadzenia Szkolenia w innym, ustalonym z Uczestnikami terminie, po upływie wszystkich przeszkód będących podstawą ich odwołania. O przewidywanych zmianach w planie zajęć Organizator zobowiązuje się poinformować Uczestnika niezwłocznie poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres poczty elektronicznej Uczestnika.
- Organizator wydaje Uczestnikowi certyfikat udziału i ukończenia Szkolenia po zakończeniu Szkolenia i i pozytywnym wyniku egzaminu/walidacji.
- Certyfikat ukończenia Szkolenia nie stanowi certyfikatu kwalifikacji zawodowych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 900) ani też nie stwierdza posiadania wymaganych przez przepisy szczególne uprawnień potrzebnych do prowadzenia działalności regulowanej w rozumieniu ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 221). Certyfikat ze Szkolenia ma wyłącznie charakter informacyjny. Z wiedzy z zakresu programu Szkolenia Uczestnik może korzystać na własną odpowiedzialność, w tym w ramach działalności, do której, w razie istnienia takich wymogów prawnych, posiadać będzie stosowne uprawnienia.
-
DANE KONTAKTOWE
- Klient i Organizator wspólnie ustanawiają elektroniczną formę komunikacji oraz adresy e-mail podane w tym celu w Umowie jako domyślną formę kontaktu między Klientem i Organizatorem w sprawach dotyczących realizacji Umowy, w tym koordynowania współpracy, wzajemnych rozliczeń, jak i przebiegu Szkolenia. Jeżeli nie ma możliwości kontaktu pośrednictwem e-mail, to strony uzgodnią każdorazowo między sobą preferowaną dla obu Stron formę kontaktu.
- Każda ze Stron Umowy powinna powiadomić drugą Stronę o zmianie swoich danych kontaktowych, z zastrzeżeniem, że zmiana będzie skuteczna od daty określonej w powiadomieniu, pod warunkiem, że wskazana data nie będzie wcześniejsza od daty dostarczenia powiadomienia.
- Zastrzeżenie, o którym mowa w § 4 pkt. 1 Regulaminu, nie pozbawia Klienta możliwości kontaktu z Organizatorem na inne dopuszczalne prawnie sposoby, zgodnie z danymi kontaktowymi podanymi w Umowie.
-
KOSZT SZKOLENIA I WARUNKI PŁATNOŚCI
- Płatności za udział w Szkoleniu dokonywane są przelewem na rachunek bankowy albo za pomocą: przelewu na konto bankowe Organizatora, płatności elektronicznych lub kartą płatniczą za pośrednictwem serwisu Przelewy24.pl, BLIK, gotówką lub kartą płatniczą w dniu szkolenia.
- Warunkiem zawarcia Umowy oraz dopuszczenia Uczestnika do udziału w Szkoleniu jest dokonanie zapłaty ceny za udział w Szkoleniu w przeciągu 7 dni od zawarcia Umowy o udział Szkoleniu (otrzymania od Organizatora potwierdzeniu zamówienia), nie później jednak niż 2 dni przed rozpoczęciem Szkolenia.
- Za dzień dokonania płatności uznaje się dzień uznania na rachunku bankowym Organizatora.
- Klient niebędący Konsumentem powinien zgłosić chęć otrzymania faktury przed dokonaniem wpłaty zaliczki/opłaty za szkolenie, podając Organizatorowi niezbędne dane do jej wystawienia (nazwa i adres firmy oraz numer NIP).
-
PRAWA AUTORSKIE DO MATERIAŁÓW SZKOLENIOWYCH
- Prawa autorskie i inne prawa własności intelektualnej do materiałów (utworów) udostępnionych Uczestnikom przez Organizatora lub osoby prowadzące zajęcia w związku z organizacją Szkolenia należą do Organizatora lub innych uprawnionych podmiotów trzecich i objęte są ochroną Prawa Autorskiego innych przepisów powszechnie obowiązującego prawa. Na Uczestnika (Klienta) nie są przenoszone żadne prawa majątkowe do udostępnianych mu w trakcie Szkolenia materiałów (utworów). Korzystanie z takich materiałów w zakresie innym niż w zakresie własnego, prywatnego użytku osobistego jest niedozwolone i wymaga uprzedniej wyraźnej zgody Organizatora lub innych uprawnionych podmiotów trzecich.
- Nie jest dopuszczalne nagrywanie przebiegu zajęć przez Uczestnika w żadnej formie bez uprzedniej zgody Organizatora udzielonej pod rygorem nieważności w formie dokumentowej, a także wykorzystywanie przekazywanych autorskich materiałów niezgodnie z ich przeznaczeniem, w tym ich publikowanie, rozpowszechnianie czy wprowadzanie do obrotu (np. poprzez najem, użyczenie lub sprzedaż) w jakiejkolwiek formie oraz jakimikolwiek kanałami komunikacji. Uczestnik nie ma prawa kopiować udostępnionych mu utworów, w szczególności prezentacji i materiałów szkoleniowych, za wyjątkiem przypadków dozwolonych przepisami bezwzględnie wiążącego prawa.
-
ODPOWIEDZIALNOŚĆ ORGANIZATORA
- Za Szkolenia Organizator odpowiada na zasadach ogólnych, to jest za świadczenie swoich usług z zachowaniem należytej staranności, rzetelnie oraz zgodnie ze swoją najlepszą wiedzą.
- Organizator dokłada w szczególności starań, aby wiedza, informacje i materiały przekazywane w ramach Szkolenia były użyteczne, rzetelne oraz zgodne z obowiązującymi standardami. Organizator nie ma jednak wpływu na przyswojenie wiedzy przez Uczestnika, stąd też nie może zagwarantować, że Szkolenie okaże się przydatne w osiągnięciu oczekiwanych przez niego rezultatów. Uczestnik przyjmuje do wiadomości, że postępy jego nauki zależą w znacznej mierze od czynników niezależnych od Organizatora, takich jak ilość włożonego czasu i własnego zaangażowania w przyswojenie wiedzy i opanowanie umiejętności będących przedmiotem danego Szkolenia. Powyższe obejmuje w szczególności powinność aktywnego udziału przez Uczestnika w zaplanowanych zajęciach oraz wykonywania poleceń osób prowadzących, stosownie do programu danego Szkolenia.
-
POSTANOWIENIA DODATKOWE – DOTYCZĄCE KONSUMENTÓW
- Postanowienia niniejszego § 8 Regulaminu są skierowane do Klienta (Uczestnika) będącego Konsumentem.
- Żadne postanowienie niniejszego Regulaminu ani Umowy o udział w Szkoleniu nie ma na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw Konsumenta przysługujących mu na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa, w szczególności na podstawie Ustawy o Prawach Konsumenta. W przypadku niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu lub Umowy z powyższymi przepisami, pierwszeństwo przysługuje tym przepisom.
- W stosunku do Konsumentów wyłączone jest zastosowanie tych postanowień Regulaminu i Umowy, które zgodnie z art. 385[1] – 385[3] Kodeksu Cywilnego stanowiłyby niedozwolone postanowienia umowne.
- Postanowienia niniejszego § 8 Regulaminu dotyczące Konsumenta stosuje się również do osoby fizycznej zawierającej Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej Umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
-
POSTANOWIENIA DODATKOWE – DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
- Niniejszy § 9 Regulaminu oraz wszystkie postanowienia w nim zawarte są skierowane i tym samym wiążą wyłącznie Klienta niebędącego Konsumentem. Ponadto niniejszy § 9 Regulaminu oraz wszystkie postanowienia w nim zawarte nie są skierowane i tym samym nie wiążą Klienta będącego osobą fizyczną zawierającą Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej Umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, chyba że zastosowanie do tej osoby postanowień zawartych w tym paragrafie Regulaminu nie jest niedozwolone.
- Organizatorowi przysługuje prawo odstąpienia od Umowy zawartej z Klientem w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta żadnych roszczeń w stosunku do Organizatora.
- Organizator jest uprawniony w każdym czasie podjąć działania zmierzające do zweryfikowania prawdziwości, rzetelności oraz precyzyjności informacji podanych przez Klienta. W czasie weryfikacji, o której mowa w zdaniu poprzednim, Organizator uprawniony jest do wstrzymania zapisu Klienta oraz udziału w Szkoleniu na czas trwania weryfikacji.
- Jakiekolwiek opóźnienie lub niewywiązywanie się z warunków realizacji Umowy przez Organizatora nie będą stanowiły podstawy dla Klienta do odstąpienia od Umowy lub też domagania się odszkodowania za poniesione straty lub innych równoważnych płatności, jeśli niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy zostało spowodowane czynnikami, za które Organizator nie ponosi odpowiedzialności i do których powstania się nie przyczynił.
- Organizator nie ponosi wobec Klienta odpowiedzialności za szkody i niewypełnienie zobowiązań wynikające z jakichkolwiek przyczyn pozostających poza kontrolą Organizatora.
- Odpowiedzialność Organizatora w stosunku do Klienta, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona – zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie – do wysokości ostatniej uiszczonej ceny za udział w jednego Uczestnika w jednym Szkoleniu, a w każdym razie nie więcej niż do kwoty jednego tysiąca złotych. Ograniczenie kwotowe ma zastosowanie do wszelkich roszczeń kierowanych przez Klienta w stosunku do Organizatora, w tym także w przypadku braku zawarcia Umowy lub niezwiązanych z tą Umową. Organizator ponosi odpowiedzialność w stosunku do Klienta tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia Umowy, spowodowane winą umyślną lub rażącym niedbalstwem. Organizator nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do Klienta.
- Organizator zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w planie zajęć, co nie będzie rodzić po stronie Klienta żadnych roszczeń w stosunku do Organizatora. Zmiany te nie będą miały wpływu na zakres merytoryczny Szkolenia.
- Wszelkie spory powstałe pomiędzy Organizatorem a Klientem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Organizatora.
-
PROCEDURA ROZPATRYWANIA REKLAMACJI
- Klient ma prawo do złożenia reklamacji dotyczącej udziału w Szkoleniu. Reklamacja powinna być złożona bezpośrednio do Organizatora, na przykład pisemnie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej zgodnie z danymi kontaktowymi wskazanymi w Umowie.
- Podstawa i zakres odpowiedzialności Organizatora względem Klienta są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym.
- Organizator zaleca podanie w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości, (2) numeru Umowy, (3) oczekiwań Klienta i (4) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Organizatora. Wymogi te mają formę zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu.
- W razie zmiany podanych danych kontaktowych przez składającego reklamację w trakcie rozpatrywania reklamacji zobowiązany jest on do powiadomienia o tym Organizatora.
- Do reklamacji mogą zostać załączone przez składającego reklamację dowody związane z przedmiotem reklamacji. Organizator może także zwrócić się do składającego reklamację z prośbą o uzupełnienie lub podanie dodatkowych informacji oraz przesłanie dowodów, jeżeli ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Organizatora.
- Organizator ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania.
-
POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR
- Niniejszy § 11 Regulaminu ma zastosowanie jedynie do Klientów będących Konsumentami.
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, zasady dostępu do tych procedur oraz przyjazna wyszukiwarka podmiotów zajmujących się polubownym rozwiązywaniem sporów dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: https://polubowne.uokik.gov.pl/.
- Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: (1) wniosek o rozstrzygnięcie sporu do stałego polubownego sądu konsumenckiego; (2) wniosek w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej; lub (3) pomoc powiatowego (miejskiego) rzecznika Konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona Konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są m.in. mailowo pod adresem porady@dlakonsumentow.pl oraz pod numerem infolinii konsumenckiej 801 440 220 (w dni robocze 8:00–18:00, opłata wg taryfy operatora).
-
USTAWOWE PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Konsument, który zawarł umowę poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w niniejszym § 12 Regulaminu oraz na warunkach tutaj wskazanych. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone na przykład pisemnie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej zgodnie z danymi kontaktowymi Organizatora podanymi w Umowie.
- Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy stanowi załącznik nr 2 do Ustawy o Prawach Konsumenta. Konsument może skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umowy o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości.
- W przypadku odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość umowę uważa się za niezawartą. Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, z zastrzeżeniem § 12 pkt. 5 niżej.
- Jeżeli Konsument wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu żądania rozpoczęcia wykonywania usługi przed upływem terminu do odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość, to ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia.
- Postanowienia niniejszego § 12 Regulaminu dotyczące Konsumenta skierowane są także do Klienta będącego osobą fizyczną zawierającą Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej Umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
-
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Zmiany niniejszego Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych Klientów przed dniem wejścia w życie tych zmian, w szczególności zmiany Regulaminu nie będą miały wpływu na już zawarte, realizowane lub wykonane Umowy.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego, Ustawy o Prawach Konsumenta i inne powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.
Organizator przetwarza dane osobowe Klienta (oraz Uczestnika, jeżeli dotyczy) w celach, przez okres, na podstawie i w oparciu o zasady wskazane w niniejszym załączniku do Umowy. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy skutkuje odmową jej zawarcia.
- Organizator może przetwarzać dane osobowe Klienta (Uczestnika) w następujących celach, na następujących podstawach i w okresach wskazanych niżej:
Cel przetwarzania danych | Podstawa prawna przetwarzania i okres przechowywania danych |
---|---|
Zawarcie i wykonanie Umowy lub podjęcie działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem Umowy | Artykuł 6 ust. 1 lit. b) Rozporządzenia RODO (umowa). Dane są przechowywane przez okres niezbędny do wykonania, rozwiązania lub wygaśnięcia w inny sposób zawartej Umowy o udział w Szkoleniu. |
Prowadzenie ksiąg podatkowych | Artykuł 6 ust. 1 lit. c) Rozporządzenia RODO (obowiązek prawny) w zw. z art. 86 § 1 Ordynacji podatkowej tj. z dnia 17 stycznia 2017 r. (Dz.U. z 2017 r. poz. 201 ze zm.). Dane są przechowywane przez okres wymagany przepisami prawa nakazującymi Organizatorowi przechowywanie ksiąg podatkowych (do czasu upływu okresu przedawnienia zobowiązania podatkowego, chyba że ustawy podatkowe stanowią inaczej). |
Ustalenie, dochodzenie lub obrona roszczeń jakie może podnosić Organizator lub jakie mogą być podnoszone wobec Organizatora | Artykuł 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia RODO (prawnie uzasadniony interes). Dane są przechowywane przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu realizowanego przez Organizatora, nie dłużej jednak niż przez okres przedawnienia roszczeń, które może podnosić osoba, której dane dotyczą, w stosunku do Organizatora. Okres przedawnienia określają przepisy prawa, w szczególności Kodeksu Cywilnego (podstawowy termin przedawnienia dla roszczeń wobec Organizatora wynosi sześć lat). |
Przesyłanie informacji handlowych, w tym marketing bezpośredni, przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych (np. e-mail, telefon) lub automatycznych systemów wywołujących | Artykuł 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia RODO (prawnie uzasadniony interes administratora) – przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Organizatora, do jakich należy marketing bezpośredni – polegający na dbaniu o interesy i dobry wizerunek Organizatora oraz dążeniu do sprzedaży usług i produktów – na przykład w związku z wyrażeniem uprzedniej zgody przez osobę, której dane dotyczą (np. podczas zapisu na newsletter na stronie internetowej sklepu Organizatora), na przesyłanie informacji handlowej przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych, takich jak e-mail lub telefon, w zależności od zakresu udzielonej zgody. Dane są przechowywane przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu realizowanego przez Organizatora, nie dłużej jednak niż przez okres przedawnienia roszczeń Organizatora w stosunku do osoby, której dane dotyczą, z tytułu prowadzonej przez Organizatora działalności gospodarczej. Okres przedawnienia określają przepisy prawa, w szczególności Kodeksu Cywilnego (podstawowy termin przedawnienia dla roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej wynosi trzy lata). Organizator nie może przetwarzać danych w celu marketingu bezpośredniego w przypadku wyrażenia skutecznego sprzeciwu w tym zakresie przez osobę, której dane dotyczą. Dodatkowo w przypadku, gdy podstawą przetwarzania jest wyrażona zgoda, dane przechowywane są do momentu wycofania zgody przez osobę, której dane dotyczą, na dalsze przetwarzanie jej danych w określonym w tej zgodzie celu, lecz bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. |
- Przetwarzanie danych, poza przypadkami określonymi wyżej, może również nastąpić na podstawie odrębnej zgody udzielonej Organizatorowi przez Klienta (Uczestnika), w zakresie wskazanym w treści tej zgody.
- Odbiorcami danych osobowych mogą być: (1) dostawcy usług księgowych, prawnych i doradczych zapewniający Organizatorowi wsparcie księgowe, prawne lub doradcze (np. biuro księgowe, kancelaria prawna lub firma windykacyjna); (2) dostawcy usług technicznych, organizacyjnych i informatycznych zapewniający rozwiązania i narzędzia umożliwiające Organizatorowi świadczenie usług i prowadzenie swojej działalności (np. dostawcy poczty elektronicznej, oprogramowania do zarządzania firmą itp.); (3) dostawcy usług zajmujący się prowadzeniem zajęć w ramach szkolenia na zlecenie Organizatora; (4) podwykonawca – w przypadku posługiwania się inną osobą przy prowadzeniu Szkolenia Organizator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta (Uczestnika) wybranemu dostawcy działającemu na jego zlecenie jedynie w przypadku oraz w zakresie niezbędnym do zrealizowania danego celu przetwarzania danych zgodnego z niniejszą informacją.
- Prawa osoby, której dane dotyczą:
- Prawo dostępu, sprostowania, ograniczenia, usunięcia lub przenoszenia – osoba, której dane dotyczą, ma prawo żądania od Organizatora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia („prawo do bycia zapomnianym”) lub ograniczenia przetwarzania oraz ma prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ma prawo do przenoszenia swoich danych. Szczegółowe warunki wykonywania wskazanych wyżej praw wskazane są w art. 15–21 Rozporządzenia RODO.
- Prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie – osoba, której dane przetwarzane są przez Organizatora na podstawie wyrażonej zgody (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) lub art. 9 ust. 2 lit. a) Rozporządzenia RODO), ma prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – osoba, której dane przetwarzane są przez Organizatora, ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego w sposób i trybie określonym w przepisach Rozporządzenia RODO oraz prawa polskiego, w szczególności ustawy o ochronie danych osobowych. Organem nadzorczym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Prawo do sprzeciwu – osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją – wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. e) (interes lub zadania publiczne) lub f) (prawnie uzasadniony interes administratora), w tym profilowania na podstawie tych przepisów. Organizatorowi w takim przypadku nie wolno już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
- Prawo do sprzeciwu dot. marketingu bezpośredniego – jeżeli dane osobowe są przetwarzane na potrzeby marketingu bezpośredniego, osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych na potrzeby takiego marketingu, w tym profilowania, w zakresie, w jakim przetwarzanie jest związane z takim marketingiem bezpośrednim.
- W celu realizacji uprawnień, o których mowa powyżej, Klient (Uczestnik) może kontaktować się z Organizatorem poprzez przesłanie stosownej wiadomości za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego pod adresem: https://www.biomedskin.pl/kontakt/ lub pocztą elektroniczną zgodnie z danymi kontaktowymi Organizatora wskazanymi w niniejszym Regulaminie.